16 Μαΐ 2009

Πανελλαδικές και Νεοελληνική Γλώσσα(Update)



Με την απόφαση της ΟΕΛΜΕΚ στη σημερινή(16/5/2009) συνεδρία της αναστέλλονται και επίσημα τα μέτρα.
Μετά από όλη αυτή την ταλαιπωρία, δικαιούστε αγαπητοί μας μαθητές να συγκεντρωθείτε στη μελέτη σας!
href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5CADMINI%7E1%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml">


Απόφαση Κ.Δ.Σ. ΟΕΛΜΕΚ 16ης Μαϊου 2009 για τα GCEs

Το Κ.Δ.Σ. της ΟΕΛΜΕΚ, σε έκτακτη συνεδρία του σήμερα 16 Μαΐου 2009, αφού συζήτησε τις τελευταίες εξελίξεις αναφορικά με την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ημερομηνίας 13 Μαΐου 2009 για την εισδοχή «υπεράριθμου» αριθμού φοιτητών εκτός της διαδικασίας των Παγκύπριων Εξετάσεων αλλά με προσόντα πρόσβασης άλλης χώρας (G.C.E.s κτλ.), καθώς και την απόφαση της Βουλής των Αντιπροσώπων ημερομηνίας 14 Μαΐου 2009 με την οποία απέρριψε το αίτημα της Κυβέρνησης για συζήτηση της πρότασης του Υπουργικού Συμβουλίου με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, αποφάσισε τα εξής:

1. Καταδικάζει τις ενέργειες του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού να προωθήσει τη συγκεκριμένη πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο παρ’ όλες τις ενστάσεις της ΟΕΛΜΕΚ και πολιτικών κομμάτων.

2. Χαιρετίζει την απόφαση της συντριπτικής πλειοψηφίας της Βουλής των Αντιπροσώπων να απορρίψει τη συζήτηση της πρότασης του Υπουργικού Συμβουλίου με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, αλλά και την έκκλησή των κομμάτων, τόσο προς το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, όσο και προς το Πανεπιστήμιο Κύπρου να προσέλθουν σε διάλογο για τη διαμόρφωση συνολικής πρότασης για την εισδοχή στα δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου και να αποφύγουν τις οποιεσδήποτε μονομερείς ενέργειες. Προς τούτο, το Κ.Δ.Σ. της ΟΕΛΜΕΚ και το σύνολο των εκπαιδευτικών εκφράζει τις ευχαριστίες προς τα κοινοβουλευτικά κόμματα ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ, Κ.Σ. ΕΔΕΚ, ΕΥΡΩΚΟ, Κίνημα Οικολόγων Περιβαλλοντιστών για την υπευθυνότητα που επέδειξαν κατά τη συζήτηση του θέματος στην Ολομέλεια της Βουλής.

3. Προχωρεί στην αναστολή των μέτρων που είχαν ανακοινωθεί στις 30 Απριλίου 2009.

4. Καλεί το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Κύπρου να αποδεχτούν την έκκληση της πλειοψηφίας της Βουλής να αποφύγουν τις μονομερείς ενέργειες και να προσέλθουν σε διάλογο επί του θέματος, στη βάση της απόφασης της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας ημερομηνίας 13.5.2008.

.....

(Ολόκληρη η ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της ΟΕΛΜΕΚ)


Απ΄ότι φαίνεται η κρίση των τελευταίων ημερών στο χώρο της παιδείας βαίνει προς εκτόνωση.Το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ συνεδριάζει αύριο εκτάκτως για να λάβει και την τελική απόφαση.Το πιο πιθανό είναι να προχωρήσει σε άρση των μέτρων που είχε εξαγγείλει και οι Παγκύπριες να διεξαχθούν κανονικά.Το θέμα των GCE θα το βρούμε ξανά μπροστά μας, ίσως του χρόνου, τέτοια εποχή πάλι.Για την ώρα, οι μαθητές μας θα μπορέσουν επιτέλους να συνεχίσουν απερίσπαστοι, όσο γίνεται, το διάβασμά τους.Την ερχόμενη βδομάδα θα κληθούν να δώσουν τη δύσκολη μάχη για μια θέση στα ΑΕΙ, κάνοντας αρχή με το μάθημα των Νέων Ελληνικών.
Στο μεταξύ, στην Ελλάδα άρχισαν από σήμερα οι Πανελλαδικές με πρώτο μάθημα τη Νεοελληνική Γλώσσα.
Πιο κάτω παρατίθεται το εξεταστικό δοκίμιο(πηγή:kathimerini.gr/) για όσους θα ήθελαν να το μελετήσουν.
Στην Κύπρο, εκτός από τη Νεοελληνική Γλώσσα, οι μαθητές μας εξετάζονται και στη Λογοτεχνία.



Κείμενο:

Η μεγαλύτερη αρετή του βιβλίου είναι ότι σου προτείνει έναν πόλεμο έντιμο: ∆ιαλέγεις τα βιβλία που θέλεις· μόνα τους εκείνα, όταν διαθέτεις ηθική υγεία, σε παρακινούν, κι’ άθελά τους ακόμα, να διαβάσεις άλλα, αντίθετα, για να μορφώσεις γνώμη, να συγκρίνεις, να διαφωτιστείς, να επιβεβαιώσεις την προσωπική σου αυτοτέλεια, να μη γίνεις ετερόφωτος, ετεροκίνητος. Έτσι, με το ένα βιβλίο ν’ ανασκευάζει ή να πολεμάει τ’ άλλο, όλα μαζί σε γυμνάζουν στη διαδικασία του διαλόγου, όπου κανένας δεν ρητορεύει από «θέσεως ισχύος», γιατί εδώ την αυθεντία, όταν κι’ όπου υπάρχει, με τρόπο πάντως ελέγξιμο, δεν την περιφρουρεί καμμιά αστυνομική δύναμη. ∆ικαίωμά σου να κρίνεις και τους μέγιστους, υπό προσωπική σου ευθύνη. Μ’ αυτή την έννοια και μόνο — δηλαδή με την υψηλότερη — μπορεί κανένας να μιλάει, όπως συνηθίζεται, για «δημοκρατία των Γραμμάτων». ∆εν είναι καθεστώς ακέφαλο: οι άριστοι διαλάμπουν, και σε κλίμακα διεθνή. Αλλά δεν σε υποχρεώνει, δηλαδή δεν σε υποτάσσει, κανένας τους.

Η αρετή τούτη γίνεται εντονότερα αισθητή σε καιρούς πολιτικά σκοτεινούς ή ισκιωμένους, όταν τα μαζικά μέσα επικοινωνίας μπαίνουν αυθωρεί1 στην υπηρεσία του σατραπισμού2. Το βιβλίο τότε, ως ελεύθερη έκφραση ιδεών, ή απαγορεύεται — κι αυτό γίνεται τότε πανηγυρική εκδήλωση αδυναμίας των κρατούντων — ή απομένει μόνο του να διασώζει την αξιοπρέπεια των συνειδήσεων. Τα μέσα μαζικής επικοινωνίας τού στήνουν πολιορκία στενή, για να το παραμερίσουν, να το υποκαταστήσουν. Όταν το πετυχαίνουν, αυτό πληρώνεται πανάκριβα από τον άνθρωπο, με αντίτιμο το αυτεξούσιό του. ∆οκιμάστε όμως να χρησιμοποιήσετε το βιβλίο ως μέσο προπαγάνδας: Αναδίνει αμέσως μιαν αποφορά3 σ’ ακτίνα μακρύτατη, ειδοποιεί. Είναι, θα έλεγε κανένας, μαγική, ακατάλυτη, η ζώνη που περιβάλλει την αγνότητα του βιβλίου.

Υπάρχουν σοβαροί λόγοι να πιστεύουμε πως ο πολιτισμός μας έχει παρεκκλίνει, αν δεν έχει πάρει ολότελα στραβό δρόμο κάτω από την επίδραση σκοτεινών εκμεταλλευτών. Μόνη ελπίδα να διορθωθεί η πορεία του, όσο θα είναι ακόμα καιρός, το βιβλίο. Ο Βολταίρος είχε πει κάποτε πως τον κόσμο τον κυβερνάνε τα βιβλία. Σήμερα πρέπει ένας άλλος λόγος, ακόμα πιο κρίσιμος, να ειπωθεί: Πως ο κόσμος, αν σωθεί, θα το χρωστάει στο βιβλίο. Γιατί αυτό το γκόλφι4 της ανθρωπιάς έχει τη δύναμη να ξορκίζει τα δαιμόνια, να εξυγιαίνει την ατμόσφαιρα, να οπλίζει τη λυτρωτική φαντασία, να ξυπνάει την αυτογνωσία, ν’ ανάβει το μάτι, να στυλώνει το φρόνημα, να ψυχώνει το χέρι. Η μάχη του ανθρώπου δεν θα χαθεί ενόσω θα υπάρχει καταφυγή του Λόγου, το βιβλίο.

Άγγελου Τερζάκη, Ταραγμένες ψυχές, Οι Εκδόσεις των Φίλων, Αθήνα 1993, σσ. 155-156


1. αυθωρεί: ευθύς, αμέσως

2. σατραπισμός: δεσποτισμός, αυταρχισμός

3. αποφορά: δυσάρεστη οσμή, κακοσμία

4. γκόλφι: εγκόλπιο, φυλακτό



Α. Να γράψετε στο τετράδιό σας την περίληψη του κειμένου που σας δόθηκε (90-110 λέξεις).

(μ. 25)

Β1. Να αναπτύξετε σε μια παράγραφο 80 έως 100 λέξεων το περιεχόμενο του παρακάτω αποσπάσματος του κειμένου: …με το ένα βιβλίο ν’ ανασκευάζει ή να πολεμάει τ’ άλλο, όλα μαζί σε γυμνάζουν στη διαδικασία του διαλόγου... (μ.11)


Β2. α) Ο συγγραφέας χρησιμοποιεί ως τρόπο πειθούς και την επίκληση στην αυθεντία. Να εντοπίσετε το συγκεκριμένο τρόπο πειθούς στο κείμενο και να αιτιολογήσετε τη χρήση του(μ.4)

β) Να βρείτε τέσσερα παραδείγματα μεταφορικής χρήσης του λόγου μέσα από το κείμενο που σας δόθηκε. (μ.4)

Β3. α) Να γράψετε ένα α ν τ ώ ν υ μ ο για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις:

ετερόφωτος, ελέγξιμος, ευθύνη, ελεύθερη, αδυναμία. (μ.5)

β) Να γράψετε ένα σ υ ν ώ ν υ μ ο για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις:

αρετή, γνώμη, ισχύς, περιφρουρώ, φρόνημα. (μ.5)

Β4. Να αναγνωριστεί το είδος της σύνταξης (ενεργητικής ή παθητικής) στις παρακάτω προτάσεις και να μετατραπεί η καθεμιά σύνταξη στην αντίθετή της:

α) «…γιατί εδώ την αυθεντία, όταν κι’ όπου υπάρχει, με τρόπο πάντως ελέγξιμο, δεν την περιφρουρεί καμμιά αστυνομική δύναμη.»

β) «Η μάχη του ανθρώπου δεν θα χαθεί ενόσω θα υπάρχει καταφυγή του Λόγου, το βιβλίο». (μ.6)

Γ. Συχνά παρατηρείται πολλοί μαθητές να καταστρέφουν τα σχολικά τους βιβλία στα προαύλια των σχολείων κατά το τέλος του σχολικού έτους. Σε άρθρο που θα δημοσιευθεί στη σχολική σας εφημερίδα να αιτιολογήσετε το παραπάνω φαινόμενο και να αναφερθείτε στους τρόπους που θα συμβάλουν στην αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης (500-600 λέξεις). (μ.40)

20 σχόλια:

αιολος είπε...

Πράγματι αυτό το θέμα έπεσε και συζητιόταν για την πρωτοτυπία του.
Δεν ξέρω τι γίνεται στην Κύπρο εδώ τα "παιδάκια" μας μόλις τελειώσουν το λύκειο βάζουν φωτιά και καίνε τα σχολικά τους βιβλία.

Λυπηρό φαινόμενο το κάψιμο των βιβλίων και κυρίως ότι δεν σκέπτονται ότι αυτά τα βιβλία έχουν κάποιο κόστος που πληρώνει ο Ελληνικός λαός, θα μου πεις μέσα στην γενική ρεμούλα των πολιτικών μας και οι μαθητές κάνουν και αυτοί την αναλογούσα σε αυτούς "φθορά".
Αν κάποιος ανέλυε το θέμα με αυτή την λογική και ήμουνα βαθμολογητής θα του έβαζα τον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.


Στα χρόνια τα δικά μου που τα παιδιά φορούσαν παπούτσια με πέταλο (τι να σημαίνει άραγε αυτό;), δεν το διανοούντο αυτό.

Πως το λένε οι λατίνοι (Κικέρων) O tempora! O mores! (Ο τέμπορα, ο μόρες)

patsnik είπε...

Καλημέρα Εύα.

Το θέμα ομολογώ πως μου άρεσε κι εμένα με τα βιβλία, ίσως γιατί "επιτρέπει" ουσιαστικά μια κριτική στην Παιδεία στο σύνολό της.

Βέβαια, δεν είμαι σίγουρος αν καταλαβαίνω τον συσχετισμό με τα ηλεκτρονικά μέσα, δηλαδή το δεύτερο μέρος του θέματος της έκθεσης.

Τα θέματα τα βρήκα χτες το μεσημέρι και έγραψα ένα κείμενο στο blog. Μια έκθεση πάνω σε αυτό το θέμα, σαν να απαντούσα κι εγώ. Επέλεξα όμως να ξεφύγω λίγο από το θέμα στο τέλος, θα δεις, αν δεις.

Γεια χαρά!

ΥΓ: Τελικά δεν υπήρχε πρόβλημα με τους "αναγνώστες" Εύα. Εγώ τουλάχιστον δεν βρήκα κάτι. Παρακολουθώ ακόμη τις "επισημάνσεις"

Vasilis Simeonidis είπε...

Το θέμα της έκθεσης αποτελεί διάχυση των πολιτικών επιλογών σχετικά με τα σχολικά βιβλία και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.


Αν διάβάσουμε τα συμφραζόμενά του πίσω από τις λέξεις και το συνδέσουμε με την πολιτική και εκπαιδευτική συγκυρία θα δούμε ότι:
Το πρώτο μέρος συνιστά ενοχοποίηση των μαθητών που καλούνται να αιτιολογήσουυν την συμπεριφορά τους. Αυτό μπορεί να γίνει άλλοθι για να μειωθούν οι δάπάνες για σχολικά βιβλία.

Το δεύτερο προετοιμάζει το έδαφος για το μοίρασμα υπολογιστών στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου το Σεπτέμβρη.

VAD είπε...

σ'αυτή τη φάση μ'ενδιαφέρει αν ήταν βατό για τα παιδιά ό,τι ζητήθηκε,και ήταν ,όπως φαίνεται,αντε γιατί τάχουμε λιώσει τα έρμα...

Eva Neocleous είπε...

Σχετικό με το θέμα της Έκθεσης το άρθρο του Ξυδάκη που δημοσιεύτηκε σήμερα στην Καθημερινή
Γιατί καίτε αυτά τα βιβλία;
Του Nίκου Γ. Ξυδάκη
Γιατί οι μαθητές καταστρέφουν τα σχολικά βιβλία στο τέλος της χρονιάς; Όλοι σκίσαμε ή κάψαμε τα βιβλία με την κουκουβάγια του ΟΕΔΒ, καθώς το καλοκαίρι υποσχόταν βόλτες, μπάνια και χασίματα. Μου φαίνεται όμως ότι τώρα, το δύσθυμο δικτυωμένο 2009, οι έφηβοι έχουν κι άλλους λόγους να καταστρέψουν τα βιβλία τους, ισχυρότερους ακόμη κι από το καλοκαίρι της ελευθερίας. Τον εξής ένα: αυτά τα βιβλία, έτσι που είναι, σε αυτό το αποκαρδιωτικό σύστημα, δεν έχουν τίποτε να διδάξουν. Μόνο περιφρόνηση μπορούν να προκαλέσουν.
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ρώτησε χθες χιλιάδες μαθητές, για να μάθει τους λόγους της δικής του αποτυχίας. Γιατί οι έφηβοι φθάνουν να μισούν αυτό το σχολείο, αυτά τα βιβλία, αυτό το σύστημα εξετάσεων; Το σύστημα δεν ξέρει, φευ! Ρωτάει να μάθει. Δεν ξέρει ότι πλείστα εγχειρίδια είναι αμέθοδα και κακογραμμένα, ότι ανατίθενται και επιλέγονται με κριτήρια συνδικαλιστικά και νομοτεχνικά, και όχι μαθησιακά• ότι λάθη και ελλείψεις αναπαράγονται από έκδοση σε έκδοση έως ότου κάποιο άλλο χειρότερο έλθει προς αντικατάσταση κ.ο.κ.
Τι ν’ αγαπήσει ο μαθητής από αυτό το βιβλίο; Την άθλια τυπογραφία του; Την παπαγαλία των σολοικισμών και των ακυρόλεκτων που του επιβάλλεται; Μα αυτό το μίζερο βιβλίο τον αποτρέπει από την ανάγνωση περισσότερο κι από τη φαντασμαγορία του Διαδικτύου – στο Διαδίκτυο τουλάχιστον διαβάζει και γράφει κατιτίς, γκρίκλις, ριπές, φλας αφηγήσεων, με παιγνιώδη τρόπο και διαδραστικά.
Καίει τελετουργικά τις γέφυρες με τα σχολικά χρόνια ο έφηβος• φωτίζει το πέρασμά του στον άγριο εξωσχολικό βίο. Όμως δεν καίει τα πάντα. Έχει κάμποσα να θυμάται με αγάπη: κάποιους προσηνείς δασκάλους, φίλους συμμαθητές, ένα προαύλιο ή ένα γηπεδάκι, μια συναρπαστική παράδοση Ιστορίας ή μαθηματικών κάποτε – όλα όσα συμβαίνουν εκτός βιβλίων, εκτός προγράμματος, στις ελεύθερες παρυφές του συστήματος.

αιολος είπε...

@ as eon

H θέση σου αυτή :

{Το πρώτο μέρος συνιστά ενοχοποίηση των μαθητών που καλούνται να αιτιολογήσουυν την συμπεριφορά τους. Αυτό μπορεί να γίνει άλλοθι για να μειωθούν οι δάπάνες για σχολικά βιβλία.}

Είναι μια θέση πολιτικού προβληματισμού που δεν μπορεί κάποιος να την απορρίψει, είδομεν.........

Κα Εύα

Έχω διαβάσει πολλές θέσεις και άλλων για την κακή ποιότητα των βιβλίων και γενικά αυτό τον λόγο θεωρούσαν σαν αιτία που καίνε τα βιβλία οι μαθητές.

ΕΡΩΤΗΣΗ:

1. Αν τα βιβλία γίνουν ιδανικά (καλοτυπωμένα, κλπ) θα σταματήσουν οι μαθητές να συμπεριφέρονται με αυτό τον τρόπο στα βιβλία;

2. Κάψιμο βιβλίων έχουμε μόνο από τους μαθητές; (εδώ κάψανε μερικές δεκάδες φορές το βιβλιοπωλείο του Γεωργιάδη που πουλά βιβλία της Ελληνικής γραμματείας και μάλιστα "προοδευτικοί" νέοι).

Την αιτία θα πρέπει κατά την γνώμη μου να την αναζητήσουμε :

1. Στην Ευμάρεια της κοινωνίας μας (θυμάμαι ανταλλαγή βιβλίων πχ του Τόγκα από τάξη σε τάξη).

2. Στο άκοπο της απόκτησης των βιβλίων (γνώρισα παιδιά που πουλούσαν κουλούρια για να αγοράσουν τα βιβλία τους, τι λέτε αυτοί θα τα έκαιγαν τα βιβλία τους).

3. Στην μη ύπαρξη σεβασμού που πηγάζει από την 'πτώση' των ηγετών πολιτικών μας (στο παρελθόν το "γιούρτωμα" υπήρξε αιτία κινηματογραφικής ταινία και ειδικού νόμου περί "τεντιμποϊσμού" και η όλοι κατέκριναν αυτούς τους νέους, σήμερα γιαουρτόνωνται πρόεδροι δημοκρατίας , νομάρχες κλπ και κανείς δεν ιδρώνει, στο κάψιμο των βιβλίων θα κολλήσουν τα καλομαθημένα μας).
κλπ λόγοι.

kyriakos είπε...

Έυα να σε ρωτήσω κάτι/>?

Επειδή ζω στο εξωτερικό και δεν πολυκατάλαβα τι ακριβώς παίζει..

Αυτή η μεταρρύθμιση που πρότεινε το υπουργείο
έδινε τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να διεκδικήσουν κάποιες θέσεις μέσω GCE στο πανεπιστήμιο ή φωτογράφιζε ειδικά τους απόφοιτους των ιδιωτικών σχολείων?

Διότι αν ισχύει το δεύτερο πιστεύω ότι καλώς έπραξε η οελμεκ.

Αν θες την γνώμη μου πρέπει να καταργηθούν τελείως οι πανελλήνιες εισαγωγικές και να αντικατασταθούν με τα Gce ή κάτι παρόμοιο.
όμως οι διακρίσεις τύπου εσείς που πληρώνετε θα δικαιούστε να μπείτε που τούτη την πόρτα και εσείς που δεν πληρώνεται θα πρέπει να πάτε φροντιστήριο για να μπείτε που τούτη τη πόρτα δεν μου αρέσουν.

διότι στο κάτω κάτω το δημόσιο σχολείο κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά με τα ιδιωτικά στο να προετοιμάζει για τις εισαγωγικές... ΑΠΟΛΎΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ

Ολη την δουλειά την κάνουν τα φροντιστήριά..

Meropi είπε...

Εύα μου καλημέρα.
Ο τρόπος πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο είναι ένα δισεπίλυτο πρόβλημα, το οποίο θέλει βαθιά μελέτη και όχι πρόχειρες λύσεις. Κατ' αρχήν δεν βλέπω με άσχημο μάτι την καθιέρωση ενός συστήματος "τύπου GCE" προσαρμοσμένο όμως στην κυπριακή πραγματικότητα ενιαίο για όλους και όχι άλλοι έτσι και άλλοι αλλιώς.

BlaCk piTt είπε...

Το θέμα της έκθεσης ήταν πολύ ενδιαφέρον και είναι κάτι που έχει να κάνει με τους μαθητές. Εδώ να δούμε τι θα μας βάλουν. Δε νομίζω να έχουν τόση "έμπνευση".

Καλάν, αν μας έβαζαν τέτοιο θέμα στην Κύπρο θα γινόταν πανικός.

Eva Neocleous είπε...

@ Αίολος,
δε θεωρώ ότι είναι πρωτότυπο το θέμα.
Όσο για το κάψιμο των σχολικών βιβλίων, δεν είναι καινούργιο "το φαινόμενο".Το θέμα είναι γιατί δεν αγαπούν τα σχολικά βιβλία οι μαθητές.
............
@ Νίκος Π.
Νίκο μου,
αν οι υποψήφιοι επιχειρούσαν μια γενικότερη κριτική στην παιδεία, θα κινδύνευαν να βγουν εκτός θέματος.
Υπήρχαν συγκεκριμένα ζητούμενα και αυτά έπρεπε να καλύψουν.
Είδα την έκθεσή σου,μιλάς γενικά για την παιδεία(θα σου γράψω πιο εκτενές σχόλιο στο blog σου).
Θετικά σχόλια.
Καλό βράδυ

Eva Neocleous είπε...

@as eon,
συμφωνώ με τις διαπιστώσεις σου.Είδα και το σχόλιο στο ιστολόγιό σου με την κριτική σου για το θέμα.
Το κείμενο του Τερζάκη μιλά για τα βιβλία και τις αρετές τους ενώ το θέμα αναφέρεται στην καταστροφή των σχολικών βιβλίων από τους μαθητές.
Το μοίρασμα Υπολογιστών χρειάζεται προετοιμασία εδάφους;Τι ακριβώς εννοείς;

Eva Neocleous είπε...

@VaD,
Βασίλη μου, βατά και εύκολα ήταν τα θέματα σίγουρα.Από όσα διάβασα και στον τύπο, δε φάνηκε να δυσκολεύτηκαν τα παιδιά.Και η ΠΕΦ με ανακοίνωσή της εκφράστηκε θετικά(μόνο κάποια ασάφεια στη διατύπωση εντόπισε).
Το πρόβλημα είναι τι γίνεται παρακάτω με τη διόρθωση.

Eva Neocleous είπε...

@Kyriakos,
Κυριάκο, μιλούσε για τους μαθητές των ιδιωτικών μόνο.Είχε δίκιο η ΟΕΛΜΕΚ για τη δυσμενή διάκριση, γι΄αυτό άλλωστε έλεγε "αν θέλουν να μπουν στα Παν/μια Κύπρου και οι απόφοιτοι των ιδιωτικών, ας δίνουν Παγκύπριες, όπως και οι μαθητές των δημοσίων".
Είναι ένα τεράστιο θέμα αυτό που θίγεις(το θέμα εισδοχής).Υπάρχουν διάφορα μοντέλα, ίσως αυτό της κατάργησης των εξετάσεων είναι το καλύτερο.Φτάνει βέβαια να αναβαθμιστεί το επίπεδο σπουδών στο δημόσιο σχολείο.
Παγκύπριες έχουμε εμείς(όχι πανελλήνιες όπως εκ παραδρομής έγραψες).
Τώρα για να εισαγάγουμε εμείς τα GCE που λες στο τέλος.Μα για ποιο λόγο; Σε τι θα εξυπηρετήσει να υιοθετήσουμε το εξεταστικό σύστημα μιας άλλης χώρας;
Τέλος, αυτές τις διακρίσεις που λες ότι δε σου αρέσουν, προσπάθησε(έτσι λέει)το Παν/μιο να τις καταργήσει.
Το πρόβλημα πιστεύω παραμένει.

Eva Neocleous είπε...

@Meropi,
Μερόπη μου,
πράγματι είναι ένα τεράστιο θέμα το σύστημα εισδοχής στα κρατικά παν/μια, γι΄αυτό άλλωστε αποτελεί πονοκέφαλο και για τις κυβερνήσεις.

Eva Neocleous είπε...

@BlacK piTt,
σε καλωσορίζω και σου εύχομαι καλή επιτυχία.
Είδα και στο blog σου έντονη κριτική για τα μέτρα που είχαν εξαγγείλει οι καθηγητές.Πίστεψέ με, τις τελευταίες μέρες και όσο ίσχυαν τα μέτρα δεχόμουνα κι εγώ στην τάξη(διδάσκω στη Γ΄Λυκείου)επιθέσεις από τους μαθητές μου.Προσπαθούσα να τους εξηγήσω, γιατί αντιδρούμε εμείς οι καθηγητές.Αντιλαμβάνονταν τη σοβαρότητα του προβλήματος, από την άλλη όμως για κείνους προείχε να εξελιχθεί ομαλά το πρόγραμμα των εξετάσεών τους.
Στο ζητούμενο τώρα.Μην ανησυχείς κι εδώ εύκολα θα είναι τα θέματα.Οι καθηγητές σας νοιάζονται για σας, να γράψετε καλά θέλουμε, να πραγματοποιήσετε τα όνειρά σας.Συγκεντρώσου στη μελέτη σου και μην ανησυχείς.Κι εδώ "έχουν έμπνευση".
Γιατί όμως "θα γινόταν πανικός" με ένα τέτοιο θέμα εδώ;

BlaCk piTt είπε...

Επειδή μάλλον περιμένουμε κάτι πιο "στάνταρ", κάτι πιο "το γράφει το φυλλάδιο και το έμαθα". Είμαι σε τμήμα με "πρακτικά" μυαλά και αγχώνονται για την έκθεση. Είναι από αυτούς που θα αποστηθίσουν κάμποσες εκθέσεις που παίρνουν από τα φροντιστήρια και οτιδήποτε είναι λίγο αλλοιώτικο και όχι όπως το έχουν μάθει, θα τους αγχώσει.

Phivos Nicolaides είπε...

Ουδέν κακό, αμιγές καλού, ευκαιρία να ξαναδούμε ορισμένα σοβαρά θέματα που αφορούν την παιδεία μας...

Eva Neocleous είπε...

@Black piTt,

με τη δομή του εξεταστικού δοκιμίου των τελευταίων χρόνων δεν έχουμε τις τυποποιημένες εκθέσεις του παρελθόντος.Η παραγωγή επικοινωνιακού λόγου(άρθρο, επιστολή, ομιλία,δοκίμιο) που συνδέεται με το δοκίμιο που δίνεται (ως προς το περιεχόμενο), νομίζω δεν ευνοεί την αποστήθιση και τις εκθέσεις "κλισέ".
Καλή Επιτυχία!

Eva Neocleous είπε...

@ Phivos Nicolaides,
το εύχομαι Φοίβο μου.
Αν και όπως εξελίσσονται τα πράγματα στο χώρο της παιδείας, δε βλέπω να υλοποιείται η μεταρρύθμιση.

Ανώνυμος είπε...

Σχετικό το σχόλιο από τα Νέα(19-5-2009)

Και ενώ ήδη από σήμερα Τρίτη, μετά την οδηγία του ΥΠΕΠΘ προς τα Βαθμολογικά Κέντρα «σε απάντηση ερωτημάτων σχετικά με το β΄ ζητούμενο στο θέμα Γ΄ του ανωτέρω μαθήματος των ημερησίων Γενικών Λυκείων, σας πληροφορούμε ότι οιαδήποτε τεκμηριωμένη ανάπτυξη, είτε αναφέρεται στο σχολικό βιβλίο είτε στο βιβλίο γενικά, θεωρείται αποδεκτή» αρχίζει η βαθμολόγηση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας στο οποίο διαγωνίστηκε το σύνολο των υποψηφίων την Παρασκευή 15 Μαΐου, ήδη από τους βαθμολογητές διατυπώνονται ορισμένες εκτιμήσεις τόσο σε σχέση με τον βαθμό ευκολίας/ δυσκολίας του θέματος όσο και με τη βαθμολόγηση των γραπτών.
Γενικές θέσεις
Σύμφωνα με τη φιλόλογο- βαθμολογήτρια Αρετή Σπαχή «η Κεντρική Επιτροπή των Πανελλαδικών Εξετάσεων καλεί τους εξεταζόμενους μαθητές να απαντήσουν σε ερωτήματα, τα οποία- ουσιαστικά- είναι ασύνδετα με το θεματικό κέντρο του κειμένου, που τους δόθηκε για προβληματισμό. Στα πλαίσια αυτά ο βαθμός δυσκολίας επιτείνεται για τους εξεταζόμενους μαθητές, οι οποίοι καλούνται να ανιχνεύσουν ένα νέο τοπίο προβληματισμού και να δώσουν μάλιστα συγκεκριμένες απαντήσεις, σε ένα ερώτημα, που από τη φύση του παραπέμπει σε γενικές θέσεις, όπως είναι η αντίθεση εικόνας και λόγου, η λειτουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου, η αντίσταση στο πρότυπο της συλλογής πληροφοριών και η έμφαση στην εμπέδωση των νοημάτων που παράγει ο οργανωμένος γραπτός λόγος κ.λπ.».
Εκπαιδευτικός